Uraloğlu, Hattın uzunluğunun 8,4 kilometre olduğunu ve 7 istasyondan oluştuğunu belirtti. Ayrıca metronun saatte 80 kilometre hızla hareket edeceğini ve günlük olarak 1 milyon yolcu taşıyacağını ifade etti.
Uraloğlu, inşaat çalışmalarının sona erdiğini ve hattın yakın bir zamanda açılacağını da vurguladı.
İstanbul’un en yoğun yerleşim alanlarından birinde ve zor zemin koşullarında titiz bir çalışma yürüttüklerini vurgulayan Uraloğlu, “13,3 kilometre TBM imalatını, 3,6 kilometre klasik tünel açma metodu ile olmak üzere toplam 16,9 kilometre tünel kazısını, toplam 17 kilometre demir yolu ray montajını tamamladık. Bu kapsamda 7 istasyonda 105 bin metrekare kapalı alanın inşasını bitirmiş olduk.” değerlendirmesinde bulundu.
Uraloğlu, İstanbullulara hizmet sunma konusundaki hazırlıklarını vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:
“Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı’nda test ve devreye alma çalışmaları son aşamaya geldi. İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı’nın Gayrettepe-Kağıthane bağlantısı ve Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi’nin ardından İstanbul’a yeni bir raylı sistem hattı kazandırıyoruz. Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı ile İstanbul’un ulaşım ağına güç katacağız. Projemizi çok kısa zaman içinde hizmete açarak İstanbul’a yeni bir metro hattı daha kazandırmanın mutluluğunu yaşayacağız.”
Bakırköy’den başlayacak metro hattının Özgürlük Meydanı, İncirli, Haznedar, İlkyuva, Yıldıztepe, Molla Gürani ve Kirazlı istasyonlarından oluştuğu bilgisini veren Uraloğlu, hattın Kirazlı İstasyonu’nda Başakşehir-Kirazlı Hattı’yla, İncirli İstasyonu’nda metrobüs ve Aksaray-Atatürk Havalimanı Metro Hattı’yla, Özgürlük Meydanı İstasyonu’nda Marmaray’la, Bakırköy İstasyonu’nda İDO deniz otobüsleri ile entegre olacağını bildirdi.
ULAŞIM SÜRESİ KISALACAK
Uraloğlu, Kayaşehir ile Bakırköy İDO arasında geçen sürenin 39 dakika olduğunu belirtti. Ayrıca, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi ile İncirli arasında geçen sürenin 31 dakika olduğunu, Kayaşehir ile Kirazlı arasında ise 27 dakika sürdüğünü ifade etti.
Metrokent ile Özgürlük Meydanı arasındaki seyahatin ise 30 dakika kadar süreceğini aktardı.
Uraloğlu, Metro hattının 25 yıllık projeksiyondaki ekonomik kazancına vurgu yaparak, proje kapsamında kara yolu bakım ve işletme giderlerinden kaynaklanacak kazancın 2,4 milyar doları, kaza sonucu kaybolacak gelirlerden sağlanacak kazancın ise 71,5 milyon doları bulacağını belirtti.
Ayrıca, projenin zamandan tasarruf sağlayarak ekonomiye katkı sunacağını ve zaman kazancının 3,6 milyar doları bulacağını dile getirdi.